Jelen hatályos ASZF letölthető, nyomtatható a következő linkről: KATT IDE

Régebbi verziók:
2022 augusztus 22-éig hatályos régi ASZF: KATT IDE
2024 július 24-éig hatályos régi ASZF: KATT IDE 

1: A Vásárló:


Aki a szolgáltatásunkat igénybe veszi, azaz internetes felületünkön (webáruházunkban) árut vagy szolgáltatást megrendel. A webáruházban bárki vásárolhat, aki elfogadja jelen üzletszabályzatot és magára nézve azt kötelező jellegűnek veszi. Megrendeléseket kizárólag magyarországi címre tudunk kiszállítani, fizetőeszközként pedig kizárólag Magyar Forintot (HUF) tudunk elfogadni. Banki átutalásokat kizárólag magyar forintban fogadunk el, deviza alapú utalásokat nem fogadunk. Megrendeléseket kizárólag a webáruházunkon keresztül a megrendelési folyamatot szabályosan véghezvive fogadunk el. Más egyéb módon megrendeléseket leadni próbáló személyek kívül állnak jelen ASZF hatálya alól, így nem minősülnek vásárlónak, az így leadott megrendelések pedig semmisnek minősülnek (pl. e-mail, sms, egyéb üzenetek).

2: Az eladó:

Ezüst Harkály Kft.
Telefonszám: 06-70-230-5830
E-mail cím: eurobeat  (kukac) eurobeat.hu 

Székhely: Magyarország 2030 Érd Gergely utca 17/A
Bejegyezve: 2013. szeptember 24
Bejegyző cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzék szám: Cg.13-09-166261
Adószám: 24724775-2-13
Közösségi Adószám: HU24724775

3: A szerződés:
A szerződés Magyar nyelvű. Nem minősül írásba foglalt szerződésnek.
Nem kerül iktatásra és utólag nem hozzáférhető. A szerződés nincs kötve semmiféle magatartási kódexhez.

4: A megrendelhető áruk köre és egyéb kitételek:

4.1. Webáruházunkban főként szórakoztató elektronikai és háztartási gép alkatrészek, valamint ezek tartozékai, kiegészítői találhatók meg széles választékban. Mindezeken kívül egyéb, az előzőekben felsorolt kategóriákba nem tartozó termékeket és készülékeket is forgalmazunk. Az értékesített termékek köre és mennyisége folyamatosan változhat, újabb termékek vagy termékcsoportok felvételével, illetve esetleges megszüntetésével. Az Ezüst Harkály Kft. minden jogot fenntart az egyes termékek, vagy termékcsoportok árainak, és értékesítési körének bármilyen megváltoztatására, módosítására.

4.2. Amennyiben olyan alkatrészt vagy terméket keres, amit nem talál a választékunkban, kérjük érdeklődjön a kapcsolat menüpontunkban és kollégánk rövid időn belül megkeresi Önt, lehetőség szerint telefonon, amennyiben ez nem lehetséges, írásban. Az esetleges írásbeli ajánlat még nem minősül szerződéskötésnek, annak létrejötte a webáruházban történő megrendelés és az azt követő visszaigazolás feltétele. A rendelés folyamán felmerülő kérdésekkel, hívja ügyfélszolgálatunkat, vagy keressen minket a kapcsolat menüponton keresztül. Az Ezüst Harkály Kft. webáruházában kizárólag a webes felületen leadott rendeléseket fogadjuk el, telefonos vagy egyéb megrendelési lehetőség nincs.

4.3 A webáruházban megtalálható termékek árai magyar forintban (Ft) bruttó (ÁFÁ-val növelt) összegben vannak megadva azaz már tartalmazzák a törvényben előírt ÁFÁ-t.

4.4 A termékekhez mellékelt fotók, néha kis mértékben eltérhetnek a valóságtól, bizonytalanság esetén kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot. Az eladó törekszik a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére, azonban ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek esetenként csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek a csomagban, illetve egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak, vagy hibákat tartalmazhatnak. A weboldalon található kedvezmények, a készlet erejéig érvényesek. Az előforduló sajtóhibákért, pontatlanságokért felelősséget nem vállalunk! Esetleges készlethiányok esetén nem köteles biztosítani a webáruház tulajdonosa az utánpótlást, és ezen esetek előfordulása esetén semmiféle jogi felelősséget nem vállal. A beszállítói árak mozgásához igazodva a forgalmi árváltozások jogát fenntartjuk. Az eladó ennek ellenére mindenképpen törekszik a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére.

Termékleírások, árak, visszaigazolás

 Az Ön megrendelése csak a munkatársunk által kiküldött elektronikus visszaigazolással válik érvényessé. Mindaddig, amíg a megrendelések elektronikus úton (e-mail) a vásárló felé visszaigazolásra nem kerülnek, addig a megrendelések csupán előzetes ajánlattételnek minősülnek. Az eladó és a vásárló között létrejövő szerződés a visszaigazolás megtörténtétől minősül megkötöttnek. A szerződés megkötésének kezdete az az időpont, amikora  visszaigazolást a vásárló valamely elektronikus eszközén először megtekintették. A visszaigazoló e-mail nem azonos a rendszer által generált automata vásárlási megbízással.
A webáruházban a terméklapokon látható árak tartalmazzák az ÁFA-t, az árak az ÁFÁ-val megnövelt bruttó összegként vannak feltüntetve. Ritka esetben előfordulhat, hogy a megjelenített árak már nem aktuálisak, vagy adatbázis hiba miatt tévesen jelennek meg. Szükség esetén vegye fel a kapcsolatot velünk annak érdekében, hogy a valós, kalkulált áradatokról végleges információt kapjon. Az akciós ajánlatok kizárólag a készletek erejéig érvényesek! A technikai adatok, árak változtatásának jogát fenntartjuk. Amennyiben jól látható hibákat, pontatlanságokat észlel az egyes termékleírásokban, esetleg a várható piaci ártól jelentősen eltérő árakat, főként pl. 1Ft-os eladási árú termékeket ahol a leírásban nincs utalás ilyen mértékű árengedményekre, úgy kérjük ezeket a termékeket csak előzetes egyeztetés után rendelje meg nálunk. Eladó a hibás terméklapokat haladéktalanul, soron kívül javítja, amennyiben tudomást szerez ezek létéről. Ha egy terméknél szokatlanul alacsony, vagy túl magas árat tapasztal, megköszönjük segítő közreműködését az esetleges hibák kiküszöbölésében. Az ilyen téves árral megjelent termékeket nem áll módunkban a megjelenített áron biztosítani.
A megrendeléseket az automata válaszon túl, amely nem releváns ár és elérhetőség szempontból, egy későbbi e-mailben esetleg ritka esetekben telefonon erősítjük meg, és ennek során véglegesítjük a szállítási határidőt, és az árat.
A nagyszámú árucikk kezelése során igyekszünk a legnagyobb pontossággal feltüntetni árainkat, ennek ellenére hibák nem zárhatók ki. Megértésüket köszönjük. Ugyancsak a termékleírások során a legnagyobb gondossággal járunk el. Ennek ellenére előfordulhatnak mind számítástechnikai, adatbázis és képfeltöltési hibák.

5: A megrendelés menete (keresés, vásárlás):

5.1 Megrendelését kérjük csak az esetben adja le a weboldalon, amennyiben az ezen szerződésben felsorolt feltételeket tudomásul veszi, és elfogadja azokat.

5.2 Webáruházunkban a vásárlás nincs regisztrációhoz kötve, a kiválasztott termékeket akár felhasználói fiók készítése (regisztráció) nélkül, vendégként is le tudja adni.

5.3 A megvásárolandó termékeket a webáruházban bal oldalt felül található keresőablak használatával tudja  legegyszerűbben megkeresni. A termékek között böngészhet kategórák szerint kilistázva és kiválasztva azokat, azonban a legtöbb termék esetében a kereső használata a legegyszerűbb, és legcélravezetőbb megoldás. A hibás a keresésből adódó problémák miatt az eladó semmilyen felelősséget nem vállal, azonban hozzáértésével, és szaktudásával munkatársunk mindenben támogatja a megrendelőket, hogy  a megfelelő termékhez jussanak hozzá. Különösen fontos ez alkatrészek, kiegészítők, távirányítók típus specifikus kiválasztásánál. Segítséget vagy közvetlen telefonos megkeresés, vagy a kapcsolatfelvételi űrlapon történő megkeresés esetén tudunk nyújtani.

A kiválasztott termékeket a "KOSÁRBA" feliratú négyzetre kattintva tudja egy virtuális bevásárlókosárban gyűjtögetni, akárcsak egy boltban. Ha több terméket is meg kíván egyszerre vásárolni, folytassa a vásárlást, és tegye ezeket a termékeket is a kosárba. A "megrendelés véglegesítése" feliratra kattintva elindul a megrendelés befejezése, ahol választhat, hogy felhasználói fiók készítésével (regisztráció), vagy regisztráció nélkül kívánja megvásárolni a terméket.

- Vásárlás regisztrációval: ha ezt a módot választja, a megadott adatokkal a rendszer egy felhasználói fiókot készít Önnek, ahol a megrendelései eltárolódnak, visszakereshetőek, illetve bizonyos számú megrendelés után akár kedvezményeket is kaphat. Ha többször is kíván nálunk vásárolni, ez a vásárlási mód javasolt, illetve így legközelebb nem kell ismét kitölteni a  szállítási, és számlázási adatokat. A felhasználói fiókok megfelelnek a jelenlegi GDPR szabályzatnak, a felhasználók saját adatakat módosíthatják, törölhetik, letölthetik, a fiók végleges törlését adott esetben kezdeményezhetik.

- Vásárlás regisztráció nélkül: a rendszer nem készít felhasználói fiókot, és csupán a legszükségesebb adatokat kell megadni ahhoz, hogy  a megrendelt árut házhoz tudja szállítani a futár. Ezt a vásárlási módot akkor javasoljuk, ha előre láthatólag nem fog rendszeresen vásárolni nálunk, csupán ritkán látogat majd el áruházunka, így mennyiségi vagy egyéb kedvezményeket sem szeretne igénybe venni. 

A számlázási és szállítási adatokat megadva két lépésben befejeződik a megrendelés folyamata, utolsó lépésben még ellenőrizhetünk azonban minden adatot, áttekinthetjük a megrendelést, majd véglegesítjük azt. Mind az eladó, mind a vevő e-mail címére ezek után a rendszer automatikus visszaigazoló e-mail küld.

5.4 Webáruházunkban telefonos rendelési lehetőség nincs, kérjük a rendeléseket a webes felületünkön webáruházunk használatával leadni. A kapcsolatfelvételen keresztül küldött üzenetek nem minősülnek megrendelésnek.

6.: A megrendelés visszaigazolása

a. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

b. Az automatikus visszaigazoló e-mail (a megrendelés utáni első elektronikus üzenet) a rendszer által generált megrendelőlap, azonban ezen szabályzat szerint az még nem minősül elfogadott és érvényes megrendelésnek, csupán tájékoztató jellegű. A megrendelés onnantól elfogadott, illetve az egymás között kötött szerződés onnantól érvényes, amikor a megrendelést e-mailben az eladó visszaigazolta egy rövid üzenetben (Rendelését elfogadtuk, a feldolgozást megkezdtük). Az egymás között az interneten keresztül kötött szerződés érvényességének kezdete a visszaigazoló e-mail küldésének pontos ideje.

c. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a szerződéstől avagy a még visszaigazolatlan megrendelésektől (vásárlói ajánlattételektől) nyomós indok esetén elálljon, és a megrendelést törölje.
Ezen nyomós indokok a következőek lehetnek többek között:

- Hamis, valótlan, vagy nem a vásárló személyéhez köthető adatokkal kitöltött megrendendelőlapok.
- Azok a megrendelések, amik a hiányos kitöltés miatt nem teljesíthetőek, és a vásárlóval való kapcsolatfelvétel ezek pótlására sikertelen.
- Telefonszámos (mobil vagy vezetékes) elérhetőség nélküli vásárlók megrendeléseit nincs módunkban teljesíteni, mivel így  a házhoz szállítás nem megoldható.
- Olyan megrendelések, ahol a vevő olyan kiszállítási feltételeket jelöl meg az átvételhez, amiket a GLS futárszolgálat a saját honlapján megjelölve nem teljesít (pl. hagyományos postafiókba való kézbesítés, gépjárművel nem megközelíthető címen található kézbesítési hely, egyidejűleg több kézbesítési cím megadása, munkaszüneti és ünnepnapokon való kézbesítés kérése a vevő által, munkaidőn kívüli kézbesítés kérése a vevő által, stb.) Ezen esetek fennállása esetén az eladó mindenképpen megpróbál egyeztetni a vevővel a kiszállítási problémák elhárítása érdekében, viszont ha ez sikertelen marad, úgy a megrendelés teljesíthetetlenség miatt törlésre kerül. 
- Azok a megrendelések, ahol a vásárló alapos indok nélkül az eladóval szemben bármilyen kommunikációs formában obszcén nyelvezetet használ, sértegeti, degradáló kifejezéseket használ, ordibál és összességében elmondható,  hogy a kommunikációja nem felel meg a jelenleg elvárt társadalmi normáknak.
- Azok  a megrendelések, ahol a vásárló az esetleges kommunikáció folyamán az eladó által vélelmezhetően bűncselekményt követ el (pl. zsarolás kísérlete), vagy az eladót bűncselekmény elkövetésére igyekszik rávenni (pl. orgazdaság, áru hamis megjelölése, védjegyoltalommal való visszaélés)
- Olyan megrendelések, amiket az eladó valamilyen okból kifolyólag semmiféleképpen sem tud teljesíteni

Az eladó felsorolt okok miatt a megrendelés törlése miatt a megrendelőt ért esetleges hátrány vagy kár miatt semmilyen anyagi vagy jogi felelősséget nem vállal.

d. Az eladó fenntartja  a jogot indokolt esetben az esetleges utólagos árváltoztatásra, amit a megrendelés beérkezése után haladéktalanul közöl a vevővel. Ezen esetben eladó és vevő közösen egyeztet az új feltételekről, és megegyezés esetén az új feltételekkel kerül teljeítésre a megrendelés. Indokolt esetben az eladó új megrendelőlap kitöltését kéri a vevőtől a webáruház rendszerén keresztül. Megrendelő a rendelés leadásával a jelen d. pontban leírtakat tudáomásul veszi, és elfogadja .

e. Amennyiben a megrendelés esetlegesen nem teljesíthető a megrendelőlapon leírtak szerint, a vevő szabadon elállhat a vásárlástól, és a megrendelése törlésre kerül.

f. Az eladó mindent elkövet annak érdekében, hogy a 6/c és 6/d pontban említett esetek minél ritkábban forduljanak elő, így napi rendszerességgel fordít időt az adatbázis karbantartására, és az árucikkek beszerezhetőségének és árainak ellenőrzésére. Minden gondosság ellenére azonban ha nagyon ritkán is, de előfordulhatnak a 6/d és 6/c pont szerinti tényállások, így a vásárló csak az esetben vegye igénybe a szolgáltatásunkat, ha ezeket az egyébként igen ritkán előforduló eseteket tudomásul veszi, és elfogadja.

g. A terméklapon, valamint az automatikus visszaigazolásban szereplő szállítási (teljesítési) határidők tájékoztató jellegűek, és az átlagos szállítási időt jelölik.
A rendelések feldolgozása munkaidőben, munkanapokon, reggel 8 és délután 15 óra között történik.
Az átlagos teljesítési (szállítási) idő a legtöbb terméknél egy illetve kettő munkanap, a legkésőbb délután 15.00 óráig leadott megrendelések esetén, azonban jelen ASZF alapján a teljesítés maximális határideje nem lehet több, mint 30 nap.
A szállítási határidő minden terméklapon az adott termékhez feltüntetésre kerül.
A megrendelések egy kisebb részénél a szállítási határidő meghosszabbodhat, melyet külső, előre be nem látható tényezők okozhatnak. Az Eladó ennek értelmében a feltüntetett szállítási idők pontos betartására garanciát nem tud vállalni, csupán törekszik arra, hogy ezen esetek száma a lehetőségekhez képest minél alacsonyabb legyen . A Megrendelő tudomásul veszi és elfogadja azt a tényt, hogy a honlapon megjelenített szállítási határidők az Eladó legnagyobb jóhiszeműsége és körültekintése ellenére is ritka esetekben módosulhatnak, meghosszabodhatnak. Ennek ellenére az eladó természetesen maximálisan törekszik a szállítási határidők betartására, valamint arra, ha esetleg ezen határidők meghosszabbodnának, az időtúllépés mértéke a lehető legkisebb legyen. Vásárló ezen szerződés elfogadásával tudomásul veszi azt, hogy ezen pontban előforduló esetek esetén kártérítési igénnyel nem élhet, harmadik félnek pedig panasz vagy véleményképpen ezt tudomására nem hozhatja, különös tekintettel a nagy nyilvánosság előtt történő megjelenítési szándék esetén. Előbbi kitétel nem érvényes az erre illetékes ellenőrző szervekre, hatóságokra vonatkozólag (lásd bővebben a 17-es pontot a panaszkezelésről). Az Ezüst Harkály Kft. nem kívánja a vásárlók törvényes jogait semmilyen módon korlátozni, a mindenkori törvényi kereteknek megfelelően a vásárló panasszal, jogorvoslati kérelemmel élhet az általa kiválasztott módon, amennyiben az eladóhoz esetlegesen benyújtott panasza, kérelme nem került véleménye szerint megfelelően elbírálva.

7.: A megrendelés lemondása: 

A vásárlástól való elállás menetét és az ehhez tartozó egyéb tudnivalókat jelen szerződés 13. pontja tartalmazza. Minden más kérést javaslatot, észrevételt, ami nem tartozik a vásárlástól való elállás fogalmi körébe, kérjük a vásárló által lehetőség szerint írásban benyújtani. Webes felületünkön feltüntetésre került a figyelmeztetés, miszerint a megrendelt, és általunk visszaigazolt megrendelések esetén a vásárlót fizetési kötelezettség terheli. A fizetési kötelezetség megszűnik, amennyiben a vásárló szabályosan, írásban avagy szóban eláll a vásárlástól. A későbbi félreértések, esetleges jogviták elkerülése végett, mindkét fél érdekeinek jobb és megnyugtatóbb biztosítása érdekében előnyben részesítjük az írásban történő kommunikációt. Amennyiben a vásárlstól való elállás közlése a vevő részéről nem történik meg, úgy  a fizetési kötelezettséget fennállónak tekintjük továbbra is. A vásárlástól el nem álló, és az utánvételes csomagokat át nem vevő vásárlókkal szemben az Ezüst Harkály Kft. követelést támaszt minden felmerült költségének a vevő általi utólagos kiegyenlítésére. A megrendelt küldemény egyszeri kiküldése 1550Ft, valamint minden további nem elektronikus úton küldött levél egyszeri kiküldési díja további 1000Ft/db. Az Ezüst Harkály Kft. ezen összegekről díjbekérőt állít ki, melynek kiegyenlíetlensége esetén jogi úton szerez érvényt az összeg behajtásának. Az Ezüst Harkály Kft. fenntartja a jogot indokolt és szükséges esetben a szerződés általa történő megszüntetésére, azaz a megrendelés törlésére. Vásárló tudomásul veszi, hogy ezen eset megtörténte esetén az eladó semmiféle jogi, anyagi vagy kártérítési felelősséget nem vállal a vásárlót ért ebből eredő esetleges károkért, vagy veszteségekért.

Amennyiben a kiválasztott áru nincs raktáron, vagy már nem is gyártják úgy a vásárlót erről tájékoztatjuk, és ha létezik ilyen, helyettesítő terméket ajánlunk fel ami a vásárló részére tájékoztató jellegű, vásárlási kötelezettséget nem jelent. A helyettesítő termék az eredeti terméktől mind árban, mind kinézetben eltérhet, az Ezüst Harkály Kft. semmiféle garanciát nem vállal arra nézve, hogy egy adott termék szállíthatóságának megszűnése esetén biztosan fel tud ajánlani helyettesítő terméket, illetve hogy annak ára, kinézete, vagy egyéb más jellemzője megegyezik az eredetileg megrendelt termékkel, azonban garantálja azt, hogy a felajánlott termék ellátja az eredetileg megrendelt áru minden funkcióját, illetve alkatrészek esetén az eredeti alkatrész helyett tökéletesen beépíthető. Egyes esetekben a vásárlók nem kapnak előzetes értesítést a változásokról, amennyiben ezek nagyságát az Ezüst Harkály Kft. ügyintézője nem tartja jelentős mértékűnek, ezek az esetek azok, amikor a kiküldött áru csak jelentéktelen mértékben tér el a terméklapon megjelenített kinézettől. 

8.: A megrendelések kifizetése:

A vásárló a megrendeléseket két módon fizetheti ki:

8.1. Banki előre utalással:
Kifizetés cégünk bankszámlaszámára a megrendelés után kapott rövid szöveges visszaigazolás megléte esetén (Rendelését elfogadtuk, teljesítés az átutalás után). A vállalkozás, és a fogyasztó közötti szerződés kezdetének időpontja a manuálisan visszaigazolt megrendelésről szóló értesítésnek a megrendelő számítógépén, vagy egyéb eszközén történő megjelenítés időpontja. A megrendelés után kapott automatikus visszaigazolás csupán előzetes ajánlattételnek minősül! Vevő és Eladó közötti szerződés megkötésének kezdete a vevő számítógépén (telefonján, egyéb eszközén) az általunk küldött manuális visszaigazolás megjelenítésének kezdő időpontja. Vevő a megrendelést a visszaigazolás után is bármikor lemondhatja. Az Eladó fenntartja magának azt a  jogot, hogy a visszaigazolatlan megrendeléseket nyomós okból, megfelelő indoklással törölheti. Ilyen okok lehetnek például a termék beszerezhetetlensége, beszerzési árának váratlan kedvezőtlen irányú piaci változása. Az Ezüst Harkály Kft. semmilyen jogi, anyagi, erkölcsi felelősséget nem vállal a visszaigazolás nélküli rendelések esetleges teljesíthetetlensége miatt, és a Vásárló tudomásul veszi, valamint magára nézve kötelezen elismeri, hogy ilyen esetben semmilyen anyagi, vagy erkölcsi kárigénnyel az Eladóval szemben nem léphet fel.  

Cégünk kizárólag magyarországi címekre kézbesít küldeményeket, valamint kizárólag forint alapú átutalásokat fogad. Bármilyen más fizetőeszközbe történő utalás esetén az átváltási díja utólag a vevőt terheli, és azok meg nem fizetése szerződésszegésnek minősül. Az átváltási díjak azon esetben is a Vásárlót terhelik, ha utólag eláll a vásárlástól, ezen esetben az átváltási díj a vásárlás összegéből levonásra kerül. Az átváltási díj nem tartozik a vásárlás összegébe, nem forint alapú utalások kezdeményezése szerződésszegésnek minősül a vásárló részéről.

8.2. Utánvétes fizetéssel.

Vásárló ezen esetben a megrendelés átvételekor fizeti ki a megrendelés teljes összegét a futárnak készpénzben. Jelenleg bankkártyás fizetési lehetőség nincs. Utánvétes megrendelés esetén az automatikus visszaigazolás csupán előzetes ajánlattételnek minősül. A szerződés megkötésének kezdete az első manuális üzenet (visszigazolás, egyéb szöveges információ a megrendeléssel kapcsolatban) a Vásárló számítógépén (telefonján, egyéb eszközén) történő megjelenítés kezdete.

A vásárló a szolgáltatásról készült számlát minden esetben digitális, pdf. alapú számlán kapja meg, amit a megrendeléskor megadott e-mail címre küldünk el. Papír alapú számlát környezetvédelmi okokból már nem küldünk. Amennyiben előre jelzik a megrendelés leadásakor a közlemény rovatban, úgy  a megrendeléssel együtt tudunk papír alapú nyomtatott számlát is biztosítani egy példányban. Vásárló a megrendelés leadásakor tudomásul veszi, hogy utólag papír alapú számlát kizárólag a kézbesítési díj (1000Ft/alkalom) megfizetése esetén tudunk biztosítani.

9: A megrendelt termékek kiszállítása és a teljesítési határidők:
9.a A termékek kiszállítási módja:
A termékeket minden esetben a GLS avagy az MPL futárszolgálat szállítja házhoz, vagy pedig a vásárló által kiválasztott csomagpontra, illetve csomagautomatába kerül kézbesítésre a termék, ahol a vásárló az ő általa választott időben azokat átveheti. A kiszállítási mód a megrendelés folyamán szabadon kiválasztható, úgy mint futár általi kiszállítás megadott címre, valamint csomagponton vagy  automatánál való átvétel. Mind az utánvétes, mind az előre utalásos fizetéssel kiválasztott megrendelések egyaránt rendelhetőek bármelyik átvételi móddal.

9.b A megrendelések kiszállítási ideje
A termékeket a GLS futárszolgálat a futárszolgálatnak való átadást követő legelső munkanapon szállítja ki, illetve innentől lehet átvenni csomagponton, avagy automatánál. Például ha a vásárló értesítést kap tőlünk, hogy a küldeményét hétfőn átadtuk a futárnak, úgy a kiszállítási nap kedd. Pénteki értesítés esetén a következő munkanap, tehát a következő hét hétfője. A küldemények várható kiszállításáról avagy a csomagpontra érkezésről a GLS futárszolgálat értesíti ki a vásárlókat az általuk megadott e-mail címre. A megrendelések leadásakor a megjegyzés rovatban az ügyfél kérheti a futárszolgálat által biztosított telefonos szolgáltatást, ami azt jelenti, hogy a kézbesítés előtt az ügyfelet a  futár felhívja egyeztetés céljából. Ez a szolgáltatás díjmentes a vásárló részére. A GLS futárszolgálat a kiszállításokat munkanapokon, munkaidőben (kb. 8.00 - 18.00) végzi, munkaszüneti napokon, és ünnepnapokon nincs kiszállítás. A kültéren elhelyezett GLS csomagautomaták 0-24 óráig bármikor igénybe vehetőek, a GLS csomagpontok nyitvatartási idejét pedig a  csomagpont által küldött értesítő e-mail tartalmazza.
A GLS futárszolgálat az esetek 98%-ában garantáltan kézbesíti a küldeményt az átadást követő munkanapon, ám elenyészően kevés esetben ez előre nem látható okokból egy napot eltolódhat. Az eladó nem vállal garanciát a futárszolgálatnak való átadást követő kiszállítás határidejének pontos betartására, az esetleges csúszások tekintetében semmiféle anyagi, erkölcsi, jogi felelősséget nem vállal. Vásárló ezen szerződés elfogadásával ezt tudomásul veszi.
MPL kiszállítást 5 munkanapon belül tudunk a futárszolgálatnak átadni (tehát függetlenül attól, hogy melyik nap rendeli az árut, és rra milyen beszállítási határidő van kiírva, a futárszolgálatnak való átadás ideje 5 munkanap. 

9.c A megrendelések teljesítésének határideje (GLS)
A megrendelések teljesítésének határideje az az időintervallum, ami a termék(ek) megrendelésétől a futárszolgálatnak való átadásig eltelik. Ezt az időintervallumot minden esetben a terméklapon jelezzük. A 24 órás kijelzés azt jelenti, hogy a terméket 24 órán belül adjuk át a futárszolgálatnak (1 munkanap). A gyakoratban ez azt jelenti, hogy a délután 15.00 óráig leadott rendeléseket aznap, a 15.00 óra után leadott rendeléseket másnap adjuk át a GLS futárszolgálatnak. Ha az átadási határidő ennél hosszabb, akkor az átadás ideje egész munkanapokkal hosszabbodik a terméklapon megjelölt teljesítési határidő szerint. Több termék rendelése esetén a teljesítés határideje az az időintervallum, amelyik a leghosszabb az egyes terméklapokon megjelölt beszállítsi időkből. Például ha két terméket rendel valaki, az egyik egy munkanapos, a másik 2 munkanapos beszállítással van megadva, úgy a hosszabb idő a megrendelés futárnak való átadásának valós időpontja (jelen példánkban 2 munkanap). Az eladó által kiírt beszállítási (teljesítési) határidők tájékoztató jellegűek, és bár az eladó vállalja, hoy ezeket mindenképpen igyekszik betartani, egyes esetekben ez az idő hosszabbodhat, azonban a rendelés teljesítése ezen szerződés szerint max. 30 napon belül mindenképpen megtörténik. Az előbbiekben felsorolt esetekben az eladó felveszi a kapcsolatot a vásárlóval, és tájékoztatja a teljesítési időpont megváltozásáról. Az eladó nem vállal garanciát arra, hogy a terméklapokon megjelölt határidőket biztosan tartani tudja. Vásárló ezen szerződés elfogadásával ezt tudomásul veszi.

9.d A megrendelések kiszállításának díjai
Az eladó a megadott címre, GLS csomagpontra vagy GLS automatába történő kézbesítések után kiszállítási díjat számít fel, amit a vásárló a termék(ek) vételára összességén felül a megrendelés kifizetésénél egy összegben kifizet. A vásárlás összege a megrendelt termék(ek) árainak összegéből, és a kiszállítási díj összegéből tevődik össze, ami a megrendelés során automatikusan kiszámolódik a webáruház rendszerén keresztül leadott rendelés véglegesítésekor. A megrendelés folyamán ez az összeg egyértelműen kijelzésre kerül, és a megrendelés után a vásárló e-mail címére kiküldött megrendelőlapon is egyértelműen kijelzésre kerül a fizetési móddal együtt. A kiszállítási díjak a webáruház SZÁLLÍTÁSI DÍJAK menüpontjában IDE kattintva megtekinthetőek. A mindenkori esetleges árváltoztatás jogát az eladó fenntartja, ami a már leadott megrendelésekre visszamenőleg ez az eladó által már nem alkalmazható.

Jelenleg alkalmazott kiszállítási díjak:

GLS futárszolgálat kiszállítási díja előre utalásos és utánvételes fizetés esetén egyaránt: 1990Ft csomagonként.
MPL futárszolgálat kiszállítási díja előre utalásos és utánvételes fizetés esetén egyaránt: 2590Ft csomagonként. 

10: Távirányítók rendelése esetén:

10.1: Gyári távirányítók esetén a terméklapokon mindig szerepel az "eredeti" kifejezés a címsorban, ezzel egyértelműen jelezve, hogy eredeti gyári távirányítóról van szó. A gyári távirányítóknál is előfordulhat, hogy egyes gyártóknál többféle márkanév is megjelenhet a távirányítóra nyomtatva, mivel ugyanazt a készüléket több márkanév alatt is forgalmazhatták. Ezen esetekben a gyártók által elhelyezett feliratok tartalmára az Ezüst Harkály Kft. nem vállal garanciát, mivel ezen esetben az eltérő feliratú távirányítók egymással tökéletesen kompatibilisek. Egyes esetekben előfordulhat, hogy az eredeti gyári távirányító helyett másik, ugyanattól a gyártótól származó helyettesítő távirányítót küldünk, ilyen esetekben az Ezüst Harkály Kft. garanciát vállal arra, hogy a kiküldött távirányító megfelelő használati értékkel bír, a lényeges funkciókat kezeli akárcsak a megrendelt számú típus, azonban a távirányítón egyes számok, feliratok kis mértékben eltérhetnek, egyes funkciógombok esetleg máshol helyezkedhetnek el, nem befolyásolva ezzel jelentős mértékben a használatot. A termékleírásokban a megfelelő tájékoztatást szöveges részek, illetve képek segítik elő. Ahol több kép is szerepel, ott a leírás teszi egyértelművé, melyik képen látható a küldeményben megtalálható távirányító.

10.2: Utángyártott távirányítóknál minden esetben a terméklapon, a címsorban megtalálható az "utángyártott" vagy "csere távirányító" szöveg. Az utángyártott távokról mindig igyekezünk valós képeket feltölteni, azonban előfordulhat, hogy a képtől eltérő formájú, vagy színű távirányítót küldünk, azonban az Ezüst Harkály Kft. garanciát vállal arra, hogy a kiküldött távirányító helyettesíti a megadott gyári típust. Adott esetben a kézbesített távirányító más cikkszámú is lehet mint a megrendelt, ami azonban a leírásban szereplő készülékeket szintén vezérli. Egymással teljesen azonos, vagy jelentéktelen módon eltérő távirányítókat a gyártók is gyakran több cikkszámmal is gyártanak, így pont ugyanígy az utángyártott távoknál sincs garancia a cikkszámok egyezésére, csupán a készülék hibátlan vezérelhetőségére a kézbesített távirányítóval. Egyes funkciógombok a képekhez képest máshol helyezkedhetnek el, illetve kevésbé fontos, a készülék menüjéből elérhető funkciók hiányozhatnak is az utángyártott távirányítókból. Az utángyártott távirányító a legritkább esetben tökéletes másolata az eredetinek, és erre vonatkozólag az Ezüst Harkály Kft. semmilyen garanciát nem vállal. Az Ezüst Harkály Kft. képgaranciát, azaz azt, hogy  a kiküldött távirányító tökéletesen úgy néz ki, mint a terméklapon szereplő kép csakis és kizárólag azon esetben vállal, ha ezt a  terméklapon egyértelműen írásban feltüntette a termékleírásban, és a fényképen is fel lett ez tüntetve. Egyes esetekben előfordulhat, hogy az utángyártott távirányító egy-egy a készülék kezelése szempontjából nem létfontosságú funkciót nem támogat. Eladó ezen esetre vonatkozólag semmilyen garanciát, felelősséget nem vállal, hogy esetlegesen nem következhet be. Az eladó az ilyen eseteket semmiképpen sem tekinti hibás teljesítésnek, mivel ezen esetekről a  vásárló jelen szerződésben tájékoztatva lett.

10.3: Az Ezüst Harkály Kft. fenntartja magának a jogot arra, hogy előzetes értesítés és egyeztetés nélkül az eredeti leírásban szereplő képtől eltérő formájú, feliratú, nagyságú avagy más színű távirányítót küldjön a vevő számára, ám garanciát vállal arra, hogy a kiküldött távirányító a terméklapon feltüntetett készülékeket kezeli, illetve a kiküldött termék pénzbeli értéke megegyezik a termékleírásban szereplő távirányítóval. Erre esetenként minőségbiztosítási okokból van szükség, így az Ezüst Harkály Kft. fenntartja  a jogot arra, hogy a vevőnek az adott árban a lehető legjobb minőségű távirányítót válassza ki előzetes egyeztetés nélkül, még akkor is, ha az esetleg az előzőekben említett módon eltér a termékleírásban szereplőtől. Megrendelő a megrendelés véglegesítésekor magára nézve kötelezően elfogadja ezen tényt.

11. Alkatrészek megrendelése esetén:

Szórakoztató elektronikai, vagy háztartásigép alkatrészek megrendelése esetén előfordulhat, hogy az alkatrész nem egyezik meg a képen láthatóval, azonban az Ezüst Harkály Kft. garanciát vállal arra, hogy  a kiküldött alkatrész megfelel a leírásnak, így az adott készülékbe problémamentesen beépíthető, illetve az eredetinek jelölt alkatrészeknél az eredetiséget garantálja. Utángyártott alkatrészeknél azonos minőségben a beszállító gyártó változhat. Az alkatrészeket egyértelműen cikkszámok segítségével lehet beazonosítani, amit az egyes terméklapok egyértelműen tartalmaznak. A vásárlás előtt képzett szakembereink vevőink rendelkezésére állnak a garantáltan helyes kiválasztásban, így ha nem biztos a megvásárolnadó termékben, nyugodtan kérje segítségünket. Amennyiben mégis tévesen rendelte meg az Ön által kiválasztott alkatrészt, avagy bármilyen okból kifolyólag azt nem tudta, vagy nem kívánta felhasználni, úgy 14 napon belül elállhat a vásárlástól. Eladó a hatályos jogszabályok szerint a vevő által a termékben esetlegesen okozott értékcsökkenést levonja a visszafizetett összeg értékéből.
A készülékekbe a vásárló vagy annak megbízottja által már a megrendelés átvétele után beforrasztott modulokra, alkatrészekre, félvezetőkre a vásárlástól való elállás joga nem érvényes sem természetes, sem jogi személy esetén a 712/2020. (XII. 30.) Korm. rendelet 16. § 36., 37 értelmében:
"f) * olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval"
Jelen esetben a beforrasztás során az alkatrészek és modulok kivezetései elválaszthatatlanul vegyülnek a beforrasztáshoz használt forrasztóón fémtartalmával, azokról teljes mértékben többé utólag nem távolíthatóak el, így ezekre a termékekre a vásárlástól való elállás joga nem terjed ki. Ezen termékeket az eladó semmilyen formában és módon nem vásárolja vissza a vásárlótól.

12. A termékek kiszállítása, csomagolása:
A termékek kiszállítását a GLS illetve az MPL futárszolgálat végzi.
A futárszolgálatok elérhetségei, honlapja:
GLS: https://gls-group.eu/HU/hu/home
MPL: https://mplfutar.hu/
Kérjük, a csomag és a benne lévő termékek épségét a futártól való átvétel után a futár jelenlétében ellenőrizze. Az esetleges sérülésről kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet, mert ennek hiányában reklamációt nem tudunk elfogadni. Termékeink többsége egyszerű tasakos csomagolásban kerül kiszállításra, a tasakokon zárjegy, vagy más az érintetlenséget bizonyító elem legtöbbször nem található. A csomagolás a szállításkor esetenként sérülhet, és amennyiben a sérülés csakis és kizárólag a csomagolóanyagra terjed ki, úgy az Ezüst Harkály Kft. ezen sérülések esetén semmiféle kompenzálást, cserét nem vállal, csupán a kiszállított termék épségére vonatkozólag fogad el reklamációt. Mindezek értelmében nem tekinti panasz tárgyának például a sérült műanyag tasakot, megnyomódott papírdobozt, avagy bármilyen módon sérült blisztercsomagolást. Az Ezüst Harkály Kft. fennartja magának a jogot arra, hogy  a termékek csomagolását minőségbiztosítási okokból esetenként megbontsa, például a termék működőképességének, épségének, avagy más egyéb tulajdonságának ellenőrzése céljából. Új termékek esetében ez nem von maga után használatot, kivéve esetleg azon ritkán előforduló termékek körét, ahol a termék tesztelése esetegesen szükséges lehet. Vásárló tudomásul veszi, hogy a terméket védő csomagolóanyagok sérülése, avagy más egyéb a csomagolóanyaggal kapcsolatos probléma esetén nem lehet követelése az eladó felé. Példaként említendő, hogy pl. nem képezheti a termék cseréjének követelését a vevő részére az, hogy pl. a termék csomagoló zacskója, blisztercsomagolása sérült, vagy szakadt, amennyiben ez nem okozta a termék bármiféle sérülését, avagy értékcsökkenését. Természetesen az Ezüst Harkály Kft. a termék hibátlan voltára garanciát vállal, és amennyiben a csomagolás bármiféle sérülése a termék bármiféle sérülését is vonta maga után, úgy természetesen cseréli azt, amennyiben az előzőekben leírtak szerint a vevő arról jegyzőkönyvvel rendelkezik (szállítás során történt sérülések esetén).   

13. Vis major: 

Minden olyan probléma, negatív esemény a megrendelésekkel és a megrendelt termékekkel kapcsolatban, ami az Ezüst Harkály Kft. tevékenységétől független, általa nem befolyásolható, jelen ASZF értelmében vis majornak tekintendő.

Vis Major esetén a szállítási határidő arányosan meghosszabbodhat, amennyiben az eseménynek arra van konrét kihatása. Minden olyan esemény, amely a Szerződés teljesítését jelentősen elnehezíti vagy akadályozza, a Szerződés szempontjából Vis Majornak tekintendő (pl. erőhatalom, háború, természeti katasztrófa, tűzeset, robbanás, üzemzavar, betegség, áramszünet, internetszolgáltatás hiánya stb.).

Vis Major esetén az Ezüst HArkály Kft. semmilyen anyagi természetű, avagy bármiféle jogi felelősséget nem vállal, kártérítésre, különféle a vevő által megnevezett külö extra költségek kifizetésére, szolgáltatások véghezvitelére nem kötelezhető. A vevő ilyen esetekben is szabadon gyakorolhatja a vásárlástól való elállás jogát, amennyiben ez felmerül mint lehetőség.

Vis MAjornak tekinthetőek azok az esetek is, amikor a megrendelt termékek működőképesek, hibátlanok, ám a vevő céljaira mégsem használhatóak fel, például távirányítók nem kezelnek bizonyos készülékeket annak ellenére sem, hogy működőképesek, hibátlan alkatrészek mégsem építhetőek be bizonyos készülékekbe, vagy nem működnek megfelelően egy adott készülékben, ám ezen esetek nem egyértelműen a termék hibájára, avagy működésképtelenségére vezethetőek vissza.  A vásárlástól való elállás joga ilyenkor is korlátozás nélkül a törvényi feltételeknek megfelelően megilleti a vásárlót.

14. Adatvédelem

Megrendeléskor kizárólag azokat az információkat kérjük vásárlóinktól, amelyek feltétlenül szükségesek a rendelés lebonyolításához. Ezeket az adatokat harmadik fél számára nem adjuk ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállításához szükségesek. Részletes adatvédelmi nyilatkoatunkat IDE kattintva tekintheti meg.

15. Az elállás joga:

Az elállási jogot gyakorolhatók köre:

1. Jelen szerződés szerint az elállási jog a szerződés létrejötte napján a PTK szerint érvényes meghatározás szerinti fogyasztóknak minősülő természetes személyeket illeti meg kizárólag. Azokra  a vásárlásokra, amelyeknél a vásárló nem természetes személy avagy nem esik bele a PTK által meghatározott "fogyasztó" kategóriába, az elállási jog jelen szerződés szerint nem terjed ki.

2. Azokra a vásárlásokra, amikre az elállási jog nem terjed ki, jelen szerződés pontja alkalmazandó.

Az elállási jog gyakorlásának menete és feltételei:

 Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó (fogyasztó) a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket, avagy Eladó telephelyére személyesen visszaviheti. Jelen tájékoztató hiányában jogosult a Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Eladó telephelyén hétköznap hétfőtől péntekig 10-16 óra között, előre egyeztetett időpontban tudja fogadni a termékeket. Amennyiben vevő egyéb visszafizetési módot nem kér, úgy a visszatérítés helyben, készpénzben történik meg.

 Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha az utolsó, 14. nap munkaszüneti napra esik, az elállási jog az ezt következő munkanapon jár le. A felhasználó elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

 Az elállási szándékot elegendő 14 napon belül jelezni, ám mindkét fél érdeke, hogy a vásárlás tárgyát képező termék(ek) minél előbb visszaküldésre avagy visszavitelre kerüljenek.

 A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató (vállalkozás) nem vállalja e költség viselését, függetlenül annak mértékétől.

 Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, az Eladó  azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. (pl. raktáron nem tartott, egyedi megrendelés alapján beszerzett termékek)

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel. (pl. forrasztás útján beépítésre kerülő termékek, alkatrészek)

Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

A visszatérítés a vásárló által kért fizetési módon történik meg, azonban amennyiben ez lehetséges és a vásárló (felhasználó) beleegyezik, a legegyszerűbb módon, online banki átutalással kerülhet legegyszerűbben rendezésre. Ilyenkor a vásárló a vásárlás teljes összegét egy általa kijelölt bankszámlára kapja meg. Ha a vásárló más visszafizetési mód igénybevételét kéri, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli.

Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

A fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja az Eladó telephelyén a termék(eke)t.

A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését írásbeli megegyezés alapján.

 A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be. Az Eladó követelheti a termék jellegének és tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését. Az értékcsökkenés nem csak a nem megfelelő használat  során következhet be, hanem például a szállítás során is, például ha a visszaküldött termék nem kerül megfelelő védőcsomagolásba ami megóvja a szállítás során esetleg keletkező sérülésektől. A termék épségben való visszajuttatásának megoldása a Vásárló feladata, ezen feladat végrehajtásának hibás teljesítése esetén az ebből eredő kárért a Vásárló a felelős.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Felhasználó (fogyasztó) élni szeretne elállási jogával, az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatát megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (postai úton, vagy emailben, akár a mellékelt nyilatkozat minta segítségével), avagy szóban, például telefonon keresztül. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Vásárló az Eladó részére.

Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a vásárlót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt. Ha a Felhasználó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módoktól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből eredő többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet IDE kattintva érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve IDE kattintva érhető el.

Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen weboldalon található elérhetőségeken.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

Az elállási nyilatkozat minta letölthető a következő  feliratokra kattintva.

Elállási nyilatkozat word formátumban
Elállási nyilatkozat pdf formátumban

A nyilatkozatot eljuttatható kinyomtatott formában az áru visszaküldésekor a küldeménnyel együtt, avagy elektronikus formában a megadott e-mail címre csatolmányként.

16. Jótállás, szavatosság

Nem garanciális termékek köre (amikre a kötelező jótállás nem vonatkozik) :
A kötelező jótállás a 10000Ft vételálár alatti termékekre nem vonatkozik, ezekre az eladó jótállást (garanciát) nem vállal.
Kivételt képeznek ez alól a 10000Ft alatti vételárú távirányítók, amikre az eladó egységesen három hónap jótállást vállal önkéntes alapon.
Szintén kivételt képeznek azok a termékek, amik ugyan 10000Ft alatti vételárúak, de a termék gyártója garanciát vállal rájuk.
Ezen termékek esetén az eladó a gyártó által vállalt garanciaidőt a vásárló részére is kötelezően biztosítja.
Gyártási hiba esetén a vásárló a 10000Ft vételárú termékek esetén is élhet a kellékszavatosság jogával. A kellékszavatosság fogalmát, érvényesítésének módját a 16/c menüpont alatt találja meg részletesen.

16/a. A kötelező jótállás

A Szolgáltatót a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
Ha az Ügyfél a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek. A jótállás időtartama az eladási árhoz igazodik az alábbiak szerint.
10.000 forintot elérő, de 250.000, forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
250.000 forint eladási ár felett három év.
Fentiek az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkoznak. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el)
  - rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása
  - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  - elemi kár, természeti csapás okozta.
  - olyan alkatrészek, kiegészítők, amiknek beszerelését, és az adott készülék átvizsgálását számlával bizonyíthatóan nem erre szakosodott személy vagy válllakozás végezte el 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt az Ügyfél a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ügyfél részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján az Ügyfél nem igényli a vételár arányos leszállítását, és az Ügyfél nem kívánja a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ügyfél részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az Ügyfél részére visszatéríteni.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. Az e pontokban foglalt jogosultságok a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztót illetik meg.

16/b: Önkéntes jótállás

Az Eladó esetenként az általa értékesített termékekre vonatkozóan a weboldalon, a termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal.
Általánosságban elmondható, hogy az ezen pontban lentebb megfogalmazott, az önkéntes jótállás körébe nem sorolt termékek kivételével a 10000Ft alatti árú termékekre az Eladó által biztosított jótállási idő egységesen 3 hónap.
Ez alól kivételt képeznek azok a 10000Ft alatti vételárú termékek, amikre maga  a gyártó vállal garanciát, ezen esetben a gyártó által kínált garanciális időt és feltételeket továbbítja az Eladó a Vásárló felé.
A Vásárló a garanciális idő alatt, és annak lejárta után is szabadon és korlátozások nélkül élhet kellékszavatossági jogaival.
Az Eladó az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát és feltételeit azaz az itt leírtakat tartós adathordozón, a termék Ügyfél általi átvételekor adott elektronikus számla függelékében közli.
Ezen számlát az ügyfél még a termék átvétele előtt megkapja, annak tartalmát tetszőleges módon elmentheti, kinyomtathatja, valamint a későbbiekben is bármikor hozzáférhet a számlázó programot üzemeltető cég adatbázisában. Elektronikus számláinkat jelenleg a Billingo online számlázó rendszerben készítjük el. 
Amennyiben a Vásárló valamennyi hozzáférését és mentését elvesztette a számlájához, úgy azt a vásárlástól számított 5 éven belül az Eladó kérésre rendelkezésére bocsájtja.

A 3 hónap önkéntes jótállás nem terjed ki a következő 10000 Ft alatti árú termékek körére:
- Olyan termékek, ahol a jótállás fogalma nem értelmezhető, nem tartalmaznak olyan részeket, alkatrészeket, amik elromolhatnának
- Olyan termékek, amik természetüknél, jellegüknél fogva a használat során óhatatlanul elfogynak, elkopnak, elhasználódnak.
- Félvezetők, diszkrét elektronikai alkatrészek, különféle készülékek belsejébe alkatrészként, részegységként beépíthető elektronikai modulok.

A 3 hónap önkéntes jótállás teljesítését az Eladó megtagadhatja a következő esetekben:
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, bármilyen külső esemény okozta megrongálódás, törés, repedés, vízbe esés
- olyan külső vagy belső kopási, sérülési nyomok a terméken, amik a termék normális használati módja és használati ideje alatt nem keletkezhetnek
- elemi kár, természeti csapás okozta meghibásodás
- ipari jellegű használat, megterhelés olyan termékekre, ahol az iparszerű használati lehetőség nincs feltüntetve
- olyan használati mód, ami nem tartozik bele a termék használatának normális, és elfogadott módjába (például távirányító gyerekjátékként való használata)
- alkatrészek esetén olyan beépítési mód, ahol a Vásárló nem tudja számlával igazolni azt, hogy a beépítést megfelelő szakember, vagy erre szakosodott vállalkozás alkalmazottja végezte, és ezen munka keretében a megfelelő átvizsgálási és karbantartási műveleteket is elvégezték
- alkatrészek esetén olyan meghibásodás, ahol az alkatrész tönkremenetelét valamely, nem a konkrét alkatrész által okozott más egyéb hiba okozta
- olyan termékek, ahol a rendeltetésszerű és a nem rendeltetészerű használat okozta meghibásodás valamelyikének eldöntése az eladó eszközeivel történő bevizsgálás útján nem lehetséges

A garancia érvényesítési módja, bejelentés:
- A 3 hónap garancia azon esetben érvényesíthető, amennyiben a termék hibáját a Vásárló legkésőbb a termék kézhez vételét követő három hónapon belül jelzi, valamint a terméket legkésőbb a garancia idő lejárta utáni nyolcadik napig eljuttatja az Eladóhoz.
- Amennyiben a meghibásodott terméket a fentebb megjelölt ideig nem juttatja el a Vásárló az Eladóhoz, úgy a garancia érvényét veszti akkor is, ha a hiba meglétét a Vásárló még időben jelezte.
- A garancia érvényesítésének kérelmét a Vásárló az Eladó elérhetőségeinek valamelyikén jelezheti, így akár telefonon, akár írásban közölheti azt az Eladó által a weboldalon feltüntetett elérhetőségeken.
- A meghibásodott termék eljuttatásának megoldása, megszervezése a vevő feladata. Ennek költségei a Vásárlót terhelik, amennyiben valóban a 3 hónap önkéntes garancia körébe tartozik a termék problémája.
- A terméket az Eladó kizárólag és csakis a bejelentett telephelyén tudja és kívánja munkaidőben, hétközben átvenni, ami a következő:

   Ezüst Harkály Kft.
   2030 Érd Gergely utca 17/A

- Eladó a terméket a termék átvételét követő 14 napon belül szakember segítségével bevizsgálja, a vizsgálat eredményéről pedig a Vásárlót szakvélemény formájában tájékoztatja írásban.
- Az Eladó a bevizsgálást követően ezen leírt feltételek alapján dönt arról, hogy a terméket a saját költségén megjavítja, avagy ennek akadálya esetén kicseréli, vagy amennyiben egyik megoldás sem lehetséges, annak vételárát visszatéríti a Vásárlónak. Ezen döntés jogát az Eladó teljes mértékben fenntartja magának.
- A visszaküldés költségei és annak megszervezése az Eladót terhelik, a Vásárlónak semmilyen további költség nem kerülhet felszámításra.
- Amennyiben a termék meghibásodása nem garanciális avagy a kellékszavatosság körébe tartozó probléma, illetve maga a termék egyébként már nem rendelkezik a vásárláskor rögzített tulajdonságokkal, azon esetben az így keletkezett hulladékot az Eladó szakszerűen 8 napon belül mindenképpen megsemmisíti. Amennyiben a Vásárló igényt tart a rendeltetésszerűen már nem használható hibás termékre, úgy annak elszállítási költségeit ő viseli, vagy azt az Eladó telephelyéről személyesen a maga vagy megbízottja által elszállíthatja.     

Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.

16/c: SZAVATOSSÁG

Kellékszavatosság

Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított 1 éven belül belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a Termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett.

"373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
11. § (1) Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó." (hibás teljesítés).

Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a Terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A Termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.
Egy Termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
AZ Ügyfél termékszavatossági igényét a Termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  - a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  - a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

17. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó az áruval vagy az Eladó bármilyen tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefon: + 36706087480
Internet cím: http://www.eurobeat.hu
E-mail: eurobeat (kukac) eurobeat.hu
Kapcsolat menüponton keresztül: IDE kattintva

A fogyasztó szóban vagy írásban is közölheti az Ezüst Harkály Kft-vel szembeni panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  - a fogyasztó neve, lakcíme,
  - a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  - a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  - a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  - a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  - a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás

Amennyiben békés úton a fogyasztó által panaszként megjelölt problémát rendezni nem lehetett, úgy panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál is lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás

Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető testületi eljárás

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testületnél, amenyiben a panaszára nem sikerült megfelelő választ vagy megoldást kapnia. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. A kérelemnek tartalmaznia kell

  - a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  - a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  - a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  - a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  - a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  - a testület döntésére irányuló indítványt,
  - a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu; t-tiv@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu


ODR Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt Áruval vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform IDE kattintva érhető el.

 18. Jogi nyilatkozat

Szerzői jogok:

 

    1. A http://www.eurobeat.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, így tilos a fent említett weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a weboldal tulajdonos írásos, szerződésben rögzített hozzájárulása nélkül. Különösen érvényes ez az anyagi haszonszerzés céljából letöltött, lemásolt, felhasznált tartalmakra.

    1. A http://www..eurobeat.hu weboldalról, vagy az itt található internetes tartalmak bárhol megjelenő másolatáról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a webáruház tulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

    1. A webáruház tulajdonos (jelen esetben az Ezüst Harkály Kft.) fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

    1. Tilos a eurobeat.hu weboldal bármilyen tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a eurobeat.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.

    1. A jelen weboldalról származó tartalmat bármilyen módon és formában felhasználó tudomásul veszi, hogy az előzetes engedély nélküli letöltés, archiválás, internetes megjelentetés vagy egyéb módon történő felhasználás esetén a webáruház tulajdonost, azaz az Ezüst Harkály Kft-t kötbér illeti meg. A kötbér összege letöltött képenként bruttó 50.000 Ft, illetve egészben vagy akárcsak részben részben lemásolt oldalanként bruttó 200.000 Ft, egy domainnév alatt történő internetes felhasználás esetén. Ugyanez az összeg  minden egyéb domainnév alatt történő újabb megjelenés esetén egyenként felszámítódik, akkor is, ha ugyanaz a felhasználó használja, birtokolja vagy üzemelteti ezeket az internetes oldalakat. A kötbér összegét nem befolyásolja az a tény, hogy a felhasznált anyagot az azt jogtalanul megszerző személy, vagy vállalkozás részben vagy egészében átszerkeszti, képek esetében átméretezi, avagy akár saját egyéni azonosító jelzéssel látja el (pl. képek esetén logó). Szintén nem befolyásolja  a kötbér összegét az, hogy az említett internetes tartalom a felhasználó szerint szubjektíven nézve milyen értéket képvisel, avagy annak használatával szert tett-e anyagi haszonra, illetve ennek az anyagi haszonnak milyen a mértéke. A weboldal tulajdonos akkor is igényt tart a kötbérre, ha a tartalmakat jogtalanul felhasználó a kérdéses anyagokat bizonyíthatóan nem közvetlenül a http:www.eurobeat.hu oldalról szerezte be, hanem bármilyen más internetes forrásból, vagy adatbázisból töltötte le, hiszen a kérdéses tartalmak jogtisztaságáról, esetleges szabad felhasználhatóságáról minden esetben az adott felhasználónak kötelessége meggyőződni, és a jogi felelősség is őt terheli, amennyiben mégis akár tudta nélkül is jogvédett aynagokat használ fel saját céljaira.

    2. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

Általános felelősség korlátozás

Webáruház Tulajdonos oldalait mindenki csak saját felelősségére látogathatja illetve használhatja. Webáruház Tulajdonos oldalain közölt esetleges téves vagy megtévesztő tartalomból-, a weboldalai és szolgáltatásai használatából-, azok használatra képtelen állapotából-, meghibásodásából-, szüneteléséből- vagy megszűnéséből eredően a felhasználókat ért bárminemű veszteségért, közvetlen vagy esetleges következményekkel járó kárért felelősséget nem vállal. (Ezen megállapításunk nem vonatkozik a külön megállapodással vagy szerződéssel szabályozott szolgáltatásainkra - melyekkel kapcsolatban Webáruház Tulajdonos a szerződésekben foglaltak szerint jár el és felel.)

Tájékoztatjuk, hogy Webáruház Tulajdonos jelen weboldalát csak a fentiek elfogadása esetén használhatja!